Raport: Rynek obuwia medycznego do roku 2027
Rynek obuwia medycznego odnotowuje dynamiczny wzrost, co jest wynikiem rosnącej liczby przypadków schorzeń stóp takich jak: zapalenie powięzi podeszwowej, artretyzm oraz komplikacje związane z cukrzycą. Tendencja ta jest napędzana również przez innowacje technologiczne, a także rosnącą świadomość zdrowia stóp wśród konsumentów oraz rozwój kanałów dystrybucji online.
Prognozy wzrostu rynku obuwia medycznego
Przewiduje się, że do 2027 roku wartość światowego rynku obuwia medycznego osiągnie 12,97 miliardów dolarów, co oznacza wzrost o 5,7% od obecnej wielkości. Jednak według nowszych raportów wartość ta może być jeszcze wyższa. Raport IMARC Group z 2023 roku prognozuje, że rynek osiągnie wartość 16,9 miliarda dolarów do 2032 roku, z CAGR na poziomie 5% w latach 2024-2032[1],[2].
Czynniki napędzające wzrost rynku
Oczekuje się, że wzrost rynku obuwia specjalistycznego będzie napędzany przez coraz większą liczbę przypadków problemów ze stopami takich jak zwichnięcia kostek, wrzody, cukrzyca oraz zmęczenie i ból stóp. Według American Podiatric Medical Association (APMA) w 2018 roku blisko 81% osób otyłych przyznało, że było ofiarami bólu stóp i kostek spowodowanego nadwagą. Zwiększenie świadomości zdrowotnej oraz starzejące się społeczeństwo również przyczyniają się do tego wzrostu.
Segmentacja rynku: mężczyźni i kobiety
Segment mężczyzn był liderem rynku i stanowił 57,2% udziału w światowych przychodach w 2019 roku. Oczekuje się, że w latach 2020-2027 segment kobiet będzie rejestrował najszybszy wzrost na poziomie 5,9%. Producentom udaje się poszerzać swoje portfolio produktów, wprowadzając na rynek buty typu casual dla kobiet, co przyczynia się do wzrostu tego segmentu.
Wpływ COVID-19 na rynek obuwia medycznego
Epidemia koronawirusa miała poważny wpływ na przemysł obuwniczy, w tym na sektor obuwia medycznego, zmniejszając popyt ze względu na zamykanie magazynów oraz blokadę importu i eksportu towarów na poziomie światowym. Dane dotyczące sprzedaży w okresie od połowy lutego do połowy marca 2020 roku wykazały spadek sprzedaży obuwia średnio o 40 punktów procentowych. Jednak według najnowszych raportów rynek ten powraca na ścieżkę wzrostu.
Rosnące znaczenie kanałów dystrybucji online
Oczekuje się, że internetowy kanał dystrybucji odnotuje najszybszy wzrost w prognozowanym okresie. Serwisy e-commerce oferują zniżki, promocje i oferty specjalne, które przyciągają konsumentów i napędzają sprzedaż w tym segmencie. Mimo to kanały offline wciąż dominują dzięki możliwości osobistego przetestowania produktów przed zakupem.
To może Cię zainteresować: Jak wybrać rozmiar buta online?
Dominacja rynku w Ameryce Północnej
Ameryka Północna zdominowała rynek obuwia medycznego i w 2019 roku miała 33,5% udziału w światowych przychodach. Wzrost rynku regionalnego jest napędzany przez rosnącą liczbę osób z problemami ze stopami. Raporty wskazują, że 50% Amerykanów ograniczyło swoją aktywność na świeżym powietrzu z powodu bólu stóp wywołanego źle zaprojektowanym obuwiem i dużą aktywnością ruchową taką jak skoki, bieganie i taniec.
[1] https://www.imarcgroup.com/medical-footwear-market
[2] https://www.zionmarketresearch.com/report/medical-footwear-market