Konieczność noszenia odzieży medycznej w miejscu pracy jest oczywista dla pracowników ochrony zdrowia. Odzież ochronna to ważny aspekt dbania o bezpieczeństwo. Ale noszenie odzieży ochronnej przez lekarzy, stomatologów, fizjoterapeutów czy weterynarzy, a nawet fryzjerów, kosmetologów czy pracowników spa jest również sposobem na budowane autorytetu zawodowego.
Ochronna odzież medyczna – bluzy medyczne, fartuchy medyczne, spodnie, a także obuwie medyczne jest używana przede wszystkim przez lekarzy i pielęgniarki, ale także przez stomatologów, pracowników sektora usług związanych z dbaniem urodę. Dziś podpowiadamy czym kierować się przy wyborze ochronnej odzieży medycznej.
Odzież medyczna – po pierwsze funkcjonalność
W ubraniu ochronnym będziemy spędzać długie godziny, więc musi być ono wygodne, dobrze dobrane pod względem rozmiaru i musimy czuć się w nim komfortowo. Ten ostatni aspekt jest bardzo ważny, bo przy pracy męczącej fizycznie, wyczerpującej psychicznie i nierzadko w trudnych warunkach, komfort osobisty jest nie do przecenienia. Odzież ochronna powinna nam pracę ułatwiać a nie utrudniać. Do tego medyczna odzież ochronna powinna być zdatna do częstego prania i nie tracić przy tym swoich właściwości. Dobrze, aby tkanina nie gniotła się łatwo i nie przyjmowała zanieczyszczeń. Takie właściwości ma bawełna z dodatkiem poliestru, a dla komfortu noszenia i elastyczności dodaje się kilka procent elastanu.
Walory estetyczne odzieży medycznej
Samopoczucie pracowników ochrony zdrowia nie powinno zostać zakłócone przez dyskomfort związany z niewygodną czy nieestetyczną odzieżą ochronną. Panowie powinni mieć swobodę ruchów czuć się pewnie, a panie nie muszą rezygnować z kobiecych fasonów na rzecz bezkształtnych fartuchów. Kobiece modele ochronnej odzieży medycznej posiadają wcięcie w talii, dyskretny dekolt i subtelne wykończenia, które nie odbierają odzieży medycznej profesjonalizmu, ale pozwalają zachować paniom pewność i siebie i dobre samopoczucie.
Jak budować wizerunek z pomocą odzieży ochronnej
Ochronna odzież medyczna to także komunikat dla współpracowników i przede wszystkim dla pacjentów. Aby ułatwić porozumienie i skrócić dystans warto postawić na zabawne modele, żartobliwie nawiązujące do specjalizacji. Sytuacja wizyty u lekarza, pobytu w szpitalu to stres dla każdego. Przyjazna postawa personelu, manifestowana przez piękną, dobrze zaprojektowaną i zabawną odzież może mieć niebagatelny wpływ na odbiór lekarza czy pielęgniarki przez pacjenta. Pozwala to budować wizerunek osoby przyjaznej, pozytywnie nastawionej, ale nie ujmuje jednocześnie autorytetu profesjonalisty i specjalisty w danej dziedzinie.